1e maand - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Melissasmith95 - WaarBenJij.nu 1e maand - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Melissasmith95 - WaarBenJij.nu

1e maand

04 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Wat een geweldige ervaring om hier in Zuid Afrika te zijn!
Maar toch heb ik wel hele wisselende gevoelens. Naast alle leuke lieve lachjes op de hospice zie je ook wel de sippe gezichtjes als ze thuis zijn. Sommige kinderen hebben gewoon echt helemaal niets. Geen eten drinken of droog huis. Dit blijft iedere keer weer zwaar.

Het is de laatste tijd overdag warm en in de avond erg koud dus de kindjes komen maar niet van de verkoudheid af. Wat ik naast het vele knuffelen en spelen ook nog heb gedaan is met Lynette voor de financieel geadopteerde kindjes spullen gekocht kleren, voedselpakketten en speelgoed. Er zijn van de 60 kinderen, 25 kinderen geadopteerd door eerdere stagiaires. We hebben eerst geprobeerd de kinderen mee te nemen tijdens het kleren kopen maar dit bleek nogal lastig te zijn haha. Voor sommige was het de eerste keer dat ze überhaupt iets uit konden kiezen in de winkel dus er was chaos !! Gelukkig hadden we 2 meisjes bij die susutu praten anders was het never de nooit niet gelukt haha. Dit was super om te mogen doen. Daarna kwam een nog grotere klus de spullen thuis brengen bij de kinderen! Alle kinderen hebben we gedaan gekregen in 2 dagen tijd. En we hebben toch best moeten zoeken naar kinderen. Hier heb je een huis. Maar je slaapt bij je opa en oma de buurvrouw of gewoon een tante. Gelukkig hebben we 3 kinderen maar echt hoeven zoeken. 1 omdat hij verhuist was en aangezien niets hier geregistreerd is kan dat overal zijn. Maar er blijkt een logica in te zitten, in de volgorde van de huizen in de townships!
Een jongen viel erg op toen we de pakketten uit gingen delen. Hij wist niet helemaal waarom hij het kreeg. En hij vind dat je cadeautjes moet verdienen niet zomaar krijgen. Hij was er blij mee maar had nogal gemengde gevoelens erover omdat hij niet wil dat hij zomaar spullen krijgt.

Wat ook helaas deze maand is gebeurd is dat Suzan een klein meisje dat net haar zusje heeft verloren door haar moeder mee is genomen naar een andere stad. Nu kan de hospice haar niet meer volgen, terwijl ze echt medicijnen nodig heeft! Hopelijk brengt haar moeder haar terug :(.

We hebben op 18 september ook een feestje gehouden voor de kinderen! Met ijs, ranja, snoepjes en een springkussen!! Wat hebben de snoetjes wit gezien van het ijs haha want iedere laatste likje hebben ze eruit gehaald! Na al het spelen zijn ze dood op naar huis gegaan. Voor dat alle kindjes in de taxi zaten lagen er al te slapen.

Dan is het zover papa komt naar Afrika!
Na een gecancelde vlucht en na 30 uur reizen is hij er dan. De dag erna vlogen we door naar Kaapstad!

Kaapstad is een fantastische stad en heel divers. Aan de ene kant zee, de andere kant bergen en daar wolkenkrabbers tussen in. Maar wat was het mooi. De planning was dat we bij grote witten haaien gingen duiken in een kooi maar dat liet het weer helaas niet toe. Dus zijn we in de avond naar een wedstrijd van Ajax cape town tegen kaizer chiefs geweest in het WK stadion in kaapstad. Helemaal vooraan koste de kaartjes R 80 per stuk dus dit is ongeveer €5